Pociągiem

Majówka 2018 – Zakopane #1 – dojazd

Był któryś z ponurych, pochmurnych styczniowych dni, zaraz po Nowym Roku. Próbowałem zabić chandrę wywołaną paskudną pogodą i zacząłem planować sobie pierwsze półrocze, nowego, 2018 roku. Kiedy doszedłem w kalendarzu do maja, a więc i do majówki, w pierwszej...

Kraków w kilka godzin

Kraków, to kolejne miasto po Gdańsku i Sandomierzu, na zwiedzenie którego, w 2017 roku, przeznaczyłem jeden dzień, a właściwie to kilka godzin. Odwiedziłem to miasto pierwszy raz, ale z pewnością nie ostatni. Kraków, to jedno z najstarszych polskich miast....

Projekt ZOO #1 – Ogród zoologiczny w Krakowie

Nadszedł w końcu czas, na kolejną w tym roku nowość na blogu. Pierwszy post z serii Projekt ZOO. Pomysł zaświtał w mojej głowie, podczas podróży do Krakowa, pociągiem TLK, o bardzo niewygodnych fotelach w wagonie bez przedziałów. Dlatego też tematem pierwszego...

SKW39 #1: Westerplatte

Jest to pierwszy post z serii Szlakiem Kampanii Wrześniowej '39, w której będę odwiedzał miejsca ściśle związane z kampanią obronną we wrześniu 1939 roku. Będąc na początku września ubiegłego roku w Gdańsku, tuż po uroczystym upamiętnieniu 78. rocznicy wybuchu...

Gdańsk w kilka godzin

Jak pewnie już wiecie, Gdańsk odwiedziłem na początku września. Dwa pierwsze dni spędziłem na Wyspie Sobieszewskiej, gdzie miałem możliwość po raz pierwszy w życiu obserwować sieweczkę obrożną (LINK) i biegusa rdzawego (LINK). Ostatni dzień na Pomorzu, w...

Ptasi Raj – Wyspa Sobieszewska

Nie mam w tym roku szczęścia do pogody. Oj nie mam. Biebrza - deszcz. Sandomierz - deszcz. Nie inaczej było w Gdańsku, podczas mojego pobytu na Wyspie Sobieszewskiej. Pojechałem tam w pierwszych dniach września. Pierwsze dwa dni, przeznaczyłem na zwiedzanie...

Stacja Filtrów w Warszawie

W dniu 21 marca bieżącego roku, wybraliśmy się na wycieczkę do Stacji Filtrów w Warszawie. Miejsce to zobaczyliśmy dzięki obecności na Światowym Dniu Wody, który organizowało Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m. st. Warszawie S.A. Impreza odbyła się...

Wojciech Cejrowski i wanilia z Madagaskaru

W sobotę, 15 listopada br. postanowiliśmy wybrać się z Kaliną na Warszawskie Targi Turystyczne Podróże, które odbywały się na Torwarze w dniach 14-16 listopada. Wizytę na targach zaplanowaliśmy już dawno. Bodźcem, który sprawił, że chcieliśmy uczestniczyć w tym...